3, Pracovné podmienky
3.1.Úprava povrchu podkladu
Podklad
nesmie mať nerovnosti, drsnosti a ostré hrany, ktoré by mohli poškodiť
izoláciu počas jej ukladania. Musí byť po každej stránke čistý a
suchý max . 4 % hmotnosti neviazanej vody ( v povrchovej vrstve 20
mm)
Nerovnosť
povrchu dľa STN 736242, max. 8 mm merané v ľubovolnom smere pod latou o
dľžke 2 m.
Pre
zaistenie týchto požiadaviek treba vykonať nasledujúce činnosti:
-
odstrániť hmoty bez súdržnosti ( hlinu, íly, poškodené časti betónu,
atď.)
-
vyčistiť zametaním, vypláchnutím, odsaním, a v prípade potreby umytím
tlakovou vodou
-
očistiť znečistené miesta od nafty a olejov ( odmastením a obrúsením,
prípadne opieskovaním)
-
odstrániť tvrdé materiály ( zostatky po injektáži a pod.)
V
prípade, že niektoré hmoty by nemohli byť odstránené, môže byť
predpísané pieskovanie alebo brokovanie.
Hrbolatosť
(nadmerná drsnosť) musí byť odstránená :
-
buď ručným kladivom, alebo sekáčom, brúsnym kotúčom alebo pomocou
frézy.
Vyplnenie
otvorov rôzneho pôvodu (umiestnenie patiek a pod.), musí byť vykonané
vyspravením stavebnými hmotami. Za týmto účelom upravená plocha bude
starostlivo zarovnaná a zvyšky malty celkom odstránené.
Všetky
oceľové a kovové časti ( odvodňovače, mostné uzávery) na ktoré sa
má napojiť izolácia, musia byť zbavené hrdze.
3.2. Ochrana izolácie pri realizácii
3.2.1. Všeobecne
Akákoľvek
doprava stavebných strojov a zariadení ( okrem prostriedkov, ktorými je
samotná izolácia zhotovovaná) a „linky“ ( finišer a zasobovacie
vozidlo), po zrealizovaných vrstvách izolačného súvrstvia je zakázaná.
Horeuvené vozidlá môžu prechádzať iba priamo, akékoľvek otáčanie
na izolácii je zakázané.
V prípade
poruchy, alebo dlhšej prestávky finišer musí byť odsunutý, aby nedošlo
k poškodeniu alebo k prehriatiu izolácie.
Počas
realizácie až po odovzdanie izolačného súvrstvia je zakázaná akákoľvek
činnosť pracovníkov iných organizácii s výnimkou stavebného
dozoru a pracovníkov zabezpečujúci kvalitu.
Všetky
vrstvy ( aj betónovú vyrovnávaciu vrstvu) treba chrániť proti chemickému
poškodeniu odkvapávajucím olejom, riedidlami, pohonnými látkami, a
pod..
Pri
ochrannej vrstve z ABS modif. ( vozovka) je nutná realizácia do 10
dní po ukončení hydroizolačných prác.
Pri
ochrannej vrstve z LA modif. ( chodník) je nutná realizácia do 7 dní po ukončení hydroizolačných prác.
3.2.2. Pod rímsami
Ochrana
izolácie pri rímsach sa realizuje buď pieskocementovým poterom v hrúbke
cca 3 cm, alebo asfaltovým pásom s posypom z minerálnej
bridlice, ktorú chráni mechanicky a proti prepáleniu izolácie pri montáži
samotných ríms. Ochrana z asfaltových pásov sa natavuje bodovo,
ale s vyriešením všetkých detailov ( ako u samotnej izolácie
mostovky) s volným presahom cca 20 cm, ktorý sa po montáži odreže
- reže sa iba to, čo ostáva ako presah spod rímsy, aby sa mohla izolácia
mostovky (PROTEADUO) napojiť na izoláciu pod rímsami.
3.3.Klimatické podmienky
Izolačné
práce sa môžu vykonávať len za sucha, nesmú sa realizovať za dažďa,
mokra alebo pri tvorbe rosy. Betónový podklad musí byť suchý a nesmie
obsahovať viac ako 4 % hmotnosti neviazanej vody.
Penetračno
adhézny náter INDEVER MOTORWAYS sa môže aplikovať len za teploty
ovzdušia nad +5 0C. Pásová hydroizolácia sa môže aplikovať
len za teploty ovzdušia nad +3 0C
|